• Türkçe
  • English
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
ARA
MANİSA SGK İL MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN "KAYITDIŞI İSTİHDAMLA MÜCADELE" KONFERANSI DÜZENLENDİ.
MANİSA SGK İL MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN 15 Ağustos 2017 Salı

İl Müdürü Yavuz Kurt başkanlığında Manisa Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü binasında gerçekleştirilen konferansa Manisa İŞKUR İl Müdürü Sinan Aktaş, Vergi Dairesi Başkanı Ramazan Yaşar, Manisa Ticaret Borsası Başkanı Sadık Özkasap, Manisa Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Adnan Erbil, Oda ve Borsa Üyeleri, Mali Müşavirler ve İşverenler katıldı.

Önemli açıklamalarda bulunan Kurt, “Gizli, ay ışığı, yer altı, gri ekonomi isimleri de verilen kayıtdışı ekonomiyi, en genel manada resmi kayıtlara girmeyen, kamu otoritesince denetlenemeyen ve milli gelir hesaplarında dikkate alınmayan ekonomik faaliyetlerin tümü olarak adlandırabiliriz. Vergi ve prim oranlarının yüksekliği, enflasyon, nüfus artışı, göç, eğitimsizlik, düşük gelir düzeyi gibi bir çok sebebi olan kayıtdışı istihdam ile mücadelemizin bir memleket meselesi olduğuna inanıyor ve sebebi ne olursa olsun, kayıtdışı ekonominin bertarafının yalnızca polisiye tedbirlerle değil, SGK ve Maliye otoritelerinin, paydaş ve iş ortaklarıyla uyumlu işbirliğiyle mümkün olabileceğini düşünüyoruz.

Bizim için çok önemli 2 husus var;

Bunlardan birincisi, SGK olarak 15 ayrı teşvik uygulaması, tehir edilen prim ödemeleri, ertelenen yapılandırma taksitleri, son 5 yılda çıkan 4 yapılandırma kanunu, 53 TL’ye inen GSS primleri ile Türkiye’nin dengeli ve sürdürülebilir ekonomik büyümesini önemsiyor ve destekliyor olmamızdır. İkinci husus ise; SGK olarak sunmakta olduğumuz sağlık, emeklilik ve kısa vadeli sigorta kolları gibi hizmetlerin finansmanını sağlayabilmektir. Bu şu demek oluyor; aktüeryal dengelerimiz sağlıklı olmalı ki sürdürülebilir bir sosyal güvenlik sistemimiz olsun. Bu amaçla çalışanlarımızın sigortalı bildiriminin yapılması, primlerinin düzenli ödenmesi büyük önem taşıyor.” ifadelerini kullandı.

"SİGORTASIZ ÇALIŞMAYIN GELECEĞİNİZİ RİSKE ATMAYIN"

Konuşmasında kayıtdışı istihdamın işçi, işveren ve devlet açısından olumsuzluklarına da değinen Kurt; “İşçilerimiz sigortasız çalıştıklarında, iş kazası, meslek hastalığı, hastalık ve analık sigortası kapsamında sağlanan birçok yardımdan yararlanamıyor, emeklilik, malullük aylığı, iş göremezlik ödenek ve gelirleri, işsizlik ödeneği, kıdem ve ihbar tazminatları gibi çalışanlara ve hak sahiplerine sağlanan birçok yasal haktan mahrum kalıyorlar. Ayrıca işverenlerimiz de kayıtdışılık sebebiyle, haksız rekabete uğruyor, yapılan denetimler sonucu yüksek tutarlarda idari para cezalarına maruz kalıyor ve teşviklerden yararlanamama riski ile karşı karşıya geliyor. Kayıtdışı istihdamın kamu yönetimi yani devlet açısından da oldukça olumsuz etkileri söz konusu. Önemli ölçüde prim ve vergi kaybına uğruyoruz. Bizim aktif/pasif dediğimiz çalışan-emekli dengesi bozuluyor ve sistemin sürdürülebilirliği zora giriyor. Gelir dağılımı ve kaynak dağılımında etkinliğin bozulmasına neden oluyor. Şahsım olarak, bu uzun yolculukta, şeffaf, istikrarlı, rekabetçi ve dengeli büyüyen bir Türkiye için kayıtlı ekonomiye inanıyorum. Bunu gerçekleştirebilmek içinse Kamu ve Özel sektörün güç birliğine ve uyumlu işbirliğine ihtiyacımız olduğunu düşünüyorum.” diyerek sözlerini tamamladı.

 

 

İşkur İl Müdürü Sinan Aktaş da geçici korunma sağlanan yabancılarla ilgili sorular üzerine; geçici koruma kapsamında olan kişiler için bir işyerinde düzenlenen mesleki eğitim kursu veya işbaşı eğitim programına katılımlarından önce çalışma izni alınmasına gerek olmadığını, kurs ve programlar sonrasında işe alınmaları durumunda ise öncelikle çalışma izni alınması gerektiğini belirtti. Aktaş, "Çalışma izni alma süreci yönünden işverenlerin ve kursiyerlerin mağduriyet yaşamamaları için, söz konusu kurs ve programlar tamamlanmadan en az 2 ay önce, yüklenici tarafından e-Devlet Kapısı (www.turkiye.gov.tr) veya Bakanlığımız sitesinden (www.calismaizni.gov.tr) e-Devlet şifresi ile çalışma izni başvurusunun yapılması gerekmektedir" dedi. 

TOPLANTIYA AİT SUNUMU GÖRÜNTÜLEMEK İÇİN LÜTFEN TIKLAYINIZ...